Vi hjälper restauranger, hotell och caféer att spara tid och pengar!
Häng med så visar vi hur!

Genom att samla inköp, varumottag, inventering och receptkalkyler i en plattform, effektiviserar ni er dagliga drift.

I vår app samlar ni era avtalsleverantörer och får möjligheten att beställa från samtliga på samma gång.

Rätt vara från rätt leverantör – till rätt pris!

I vår app samlar ni era avtalsleverantörer och får möjligheten att beställa från samtliga på samma gång.

Detta minimerar ett annars tidskrävande moment.

Ni får dessutom kontroll på att anbud efterföljs och upphandlade varor köps på det sätt det är tänkt, och mycket mer!


Några av våra kunder



Ett urval av våra leverantörer


Qvanti PRO

Vill ni ha mer tid över till det ni gör bäst och samtidigt få bättre kontroll på affären? Mailar ni en leverantör, ringer en annan, och väntar på att bli uppringd av en tredje? Kanske lägger ni mycket tid på inventering? Om ni svarade ja på någon av frågorna är Qvanti PRO verktyget ni behöver!

  • Huvudkontot och eventuella extrakonton ger er en fullständig överblick över sortiment och priser ifrån de leverantörer som ni valt att lägga upp mot Qvanti. Ni bygger inköpslistor utifrån era önskemål och sorterar utifrån era preferenser. Beställer gör ni från iPad och telefon.

  • I er iPad inventerar ni och Qvanti hjälper er med rätt inköpspriser utifrån senaste inköp. Inventeringen färdigställer ni och vidaresänder med ett knapptryck till ekonomiavdelningen.

  • Räkna ut lönsamhet och CO2 avtryck på dina recept. Dela recept mellan samtliga restauranger och beställt utifrån dem.

  • När leveransen anländer varumottar ni era varor och korrigerar eventuella fel och brister. Qvanti hjälper er om ni skulle behöva reklamera något och dokumenterar reklamationen för leverantör och redovisning.

  • Via kassakopplingen får ni fullständig information om försäljningen för kvällen, veckan eller månaden. Befintliga kassasystem till Qvantis inköpssystem: Trivec, Ancon, Visbook och Caspeco.

  • Om ni önskar att differentiera exempelvis kök och bar, finns möjligheten att upprätta ett extrakonto för bar (VSÖ).

  • Om ni har adderat CO2-belastningsmodulen så kan ni utöka er receptkalkyl med rätt CO2-ekvivalent för den aktuella rätten.

  • Addera personaldata så hjälper det er att följa bemanning, kostnad per timme och försäljning per arbetad timma.

  • Baserat på era receptkalkyler administrerar och presenterar ni era veckomenyer, digitalt eller i tryck.

Boka en demo här för att se hur appen fungerar!

Qvanti PRO är en app som förenklar arbetet med både inköp och inventering. Den ger er flexibilitet och möjlighet att hantera hela inköpsprocessen när och var ni vill.

För bästa möjliga upplevelse av vårt verktyg så säkerställer vi implementering och utbildning. Utbildning sker även löpande i form av webbinarium.

Rapporter, statistik och analys

Våra olika rapporter möjliggör för er att effektivt analysera och anpassa verksamheten utan att behöva invänta bokslut och inventering.

  • Dessa rapporter ger er en inköpsöversikt från tre utvalda leverantörer. Inköpsrapporterna visar också köp inom och utanför anbud. Rapporterna bygger på data från Qvanti Purchaser.

  • Dessa rapporter baseras på kassa- och personaldata (kräver koppling). Här kan ni följa er försäljning och teoretisk råvarukostnad på veckobasis. Dessa ger er också möjligheten att analysera försäljning per arbetad timma samt personalkostnadsprocent.

  • Qvantis analysverktyg är optimalt för er som vill analysera verksamheten mer djupgående utifrån Era önskemål.

  • Få koll på dina inköp genom att i vårt verktyg analysera din köphistorik och åtgång

Boka kostnadsfri demo

Vill du veta mer om hur vår plattform fungerar? Nu kan du boka en kostnadsfri demo med våra säljare som kommer själva från branschen.

Det är enkelt att komma igång och tillsammans ser vi över vilken lösning som passar just ditt företag bäst.